Opinie o kursach

Kurs kierowników wycieczek szkolnych i obozów wędrownych



Elżbieta Lewczyk
1. Szkolenie przez internet jest świetną sprawą. Nie trzeba wyjeżdżać na zajęcia i tracić dodatkowych pieniędzy, a poza tym można wykonywać zadania w wybranym przez siebie czasie, co jest niezwykle wygodne.
2. Jestem wychowawczynią w klasie 5. i kurs kierowników wycieczek i obozów wędrownych bardzo mi się przyda.
3. Wszystkie moduły merytorycznie przygotowane zostały bardzo dobrze, a zawarte w nich informacje niewątpliwie przydadzą mi się podczas przygotowywania wycieczki dla moich uczniów.
4. Uważam, że ilość czasu przeznaczona na realizację modułów była wystarczająca.
5. Ten kurs spełnił moje oczekiwania w stu procentach. Jestem szczególnie zachwycona tym, że tak szybko otrzymałam odpowiedź na wykonane przeze mnie pytania oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Sylwia Piątkowska
1.Ta forma szkolenia jest zdecydowanie lepsza gdyż zaoszczędza czas. 2.Na udzaiał w kurszie skłoniła mnie pani derektor placówki w której pracuję.
3. Informacje zawarte w części merytorycznej kursu przygotowały mnie do odpowiedniego zachowania na wycieczkach szkolnych.
4.Czas przeznaczony na realizację modołów był wystarczajacy.
5. Kurs zdecydowanie spełnił moje oczekiwania.

Paweł Rytel
Ta forma szkolenia wprawdzie nie zastępuje osobistego kontaktu z trenerem, ale mimo to oceniam ją pozytywnie. Zawartość merytoryczna jest wystarczająca. Najbardziej przydatny moduł to bezpieczeństwo i higiena na wycieczkach i obozach. Czas był jak najbardziej wystarczający.

Joanna Czajka
Szkolenie przez internet uważam za bardzo wygodną formę kształcenia, pozwolił mi na uczestnictwo w nim o każdej porze- kiedy był czas i pozytywne nastawienie dowiedzenia się czegoś nowego. Nie byłam pod przymusem przerabiania materiału, całkiem nowych wiadomości dowiedziałam się na temat wycieczki w górach, wiedza na ten temat będzie niezbędna, bo jeszcze nie uczestniczyłam w takiej wycieczce, pozostałe moduły były wyczerpujące i przydatne. Z wielką chęcią w przyszłości zapiszę się na kolejne kursy przygotowane przez was, jestem zadowolona z kursu i będę polecać go innym nauczycielom, z góry dziękuję, pozdrawiam

Monika Tarapata
1. Internetowa forma szkolenia jest zdecydowanie wygodniejsza i szybsza od tradycyjnej. 2. Kurs, który odbyłam był mi potrzebny w pracy - "na już". 3. Wszystkie zawarte infomracje były bardzo ważne i na pewno przydadzą mi się w czasie organizowania wycieczek. Uważam, że informacje były wyczerpujące. 4. Osobiście uważam, że czas czas realiazji modułów był odpowiedni. 5. Zdecydowanie, skorzystam jeszcze z kursów intenetowych.6. Kurs zdecydowanie był wyczerpujący. Dziękuję!

Karolina Hanus
1. Kurs ten ma sporą zaletę (której nie ma tradycyjna forma): oszczędza czas i można dopasować godziny zajęć do własnych potrzeb.
2. Właśnie owa oszczędność czasu i możliwość dostosowania godzin do moich innych planów spowodowała, że zdecydowałam się na taką formę kursu.
3. Kurs był solidnie przygotowany i wszystkie moduły wydają się być przydatne. Jednak najbardziej przydał się przykładowy regulamin wycieczki.
4. Myślę, że kurs zawierał wszystko co potrzebne i nie potrzebuje ulepszeń.
5. Czas na realizację modułów był jaknajbardziej odpowiedni.
6. Tak, zdecydowałabym się na inny kurs w takiej formie. Byłabym zainteresowana kursami w rodzaju: innowacyjne metody prowadzenia lekcji, z dziedziny psychologii etc.
Kurs w pełni spełnił moje oczekiwania: przebiegał sprawnie i był ciekawy.

Dorota Szymańska
1. Taka forma szkolenia jest dużo praktyczniejsza od szkolenia tradycyjnego. Umożliwia dokształcanie w czasie dowolnie wybranym, a nie narzuconym przez organizatora tradycyjnego szkolenia.
2. Na szkolenie zdecydowałam się ze względu na potrzeby szkoły w tym zakresie.
3.Strona merytoryczna zawierała najważniejsze informacje, które będą potrzebne przy organizacji wycieczki.
4.Nie sądzę, aby konieczne było rozszerzenie kursu o nowe elementy.
5. Uważam, że czas na realizację modułu był nawet zbyt długi, ale jednocześnie nie powodował stresu, że w natłoku obowiązków z czymś się nie zdąży.
6. Oczywiści, że zdecyduje się na kolejne kursy przez internet. Na pewno będzie to coś z zakresu psychologii i pedagogiki.
Kurs spełnił moje oczekiwania, gdyż mam zebrane wszystkie przepisy prawne dotyczące organizacji wycieczek i mam uprawnienia do bycia ich kierownikiem :)

JOANNA TYLKA
1. Ocena duży plus dlaczego? Siadałam do komputera wtedy kiedy miałam czas a mam go nie wiele, nie zajmowało mi to cennych godzin rannych czy popołudniowych wtedy kiedy pracuję zawodowo. Kurs miałam na miejscu czyli w domu przy biurku nie musiałam nigdzie jeździć i tracić mojego cennego czasu.
2. Dlaczego zdecydowałam się na ten kurs ? Ponieważ często wyjeżdzam na wyjazdy ze swoim synem który tańczy w zespole góralskim i chciałam wiedzieć coś więcej na temat organizacji wyjazdu,na co należy zwrócić szczególną uwage oraz co jest bardzo istotne w opiece nad dziećmi podczas wyjazdu.
3. Zawartość merytoryczna jest super, dużo podstaw prawnych i przydatnych informacji.
4. Tak jak najbardziej wiem już teraz jak zachować się na wycieczce w górach, czy nad wodą, jak wypoczynek połączyć z przyjemnością i bez stresu bo wiem na co mam zwrócić szczególną uwagę aby dobrze zorganizować wyprawę a zarazem aby dobrze się przy tym bawić .
5.Kurs jest szybki, zadania łatwo, przejrzyście i rzetelnie sformuowane. I przyznam szczerze nie jest drogi .

Monika Zięba: Dla mnie szkolenie przez Internet jest na pewno wygodniejsze niż tradycyjna forma, ponieważ nie trzeba nigdzie jeździć, a zadania można wykonać, kiedy akurat ma się wolną chwilę. Nie mam zastrzeżeń do zawartości merytorycznej kursu. Osobiście za najbardziej interesującą uważam część dotyczącą organizowania wypoczynku nad wodą, ponieważ do tej pory po prostu o pewnych wymogach nie wiedziałam. Czasu było wystarczająco dużo, zwłaszcza że zadania można wykonywać o dowolnej porze dnia. Z pewnością zdecyduję się jeszcze na jakieś szkolenie przez Internet, być może dotyczące szeroko pojętej profilaktyki w szkole. Jestem zadowolona i nie mam właściwie żadnych zastrzeżeń. Dziękuję.


Małgorzata Moćko: Z braku czasu na tradycyjne szkolenie wybrałam taką formą, gdyż nie wymaga ona dojazdu do ośrodka. Co do wartości merytorycznej nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest wszystko co powinno być.
Tak, po kursie czuje się odpowiednio przygotowana do organizowania wycieczek. Posiadam również niezbędną wiedzę do ich prowadzenia.


Celina Staśko: Ta forma szkolenia bardzo mi odpowiada. Moim zdaniem więcej daje taki kurs (internetowy) gdyż zmusza do większego wysiłku, a co za tym idzie do dokładniejszego zapoznania się z materiałem i opanowaniem go. Inną zaletą jest to , że mogę pracować nad zadaniami w wolnej chwili. Kurs był rzeczowy, a wiadomości bardzo przydatne. Czas na realizację modułów był odpowiedni. Kurs spełnił moje oczekiwania. Dał mi wyczerpującą wiedzę na temat organizacji wycieczek.


Alicja Tokarska: Mieszkam w małej miejscowości, wiec jestem zadowolona z takiej formy szkolenia-tracę mniej czasu. Wszystkie moduły przydadzą mi się w pracy.
Kurs spełnił moje oczekiwania- musiałam więcej pracować niż w czasie kursów stacjonarnych, ale miałam spokój, nie spieszyłam się.

Agata Lewandowska: Bardzo dobrze oceniam taką formę szkolenia, która pozwala na to ,że mogę korzystać z kursu w najbardziej dogodnym dla mnie terminie wtedy gdy mam czas. Jestem mamą małych dzieci mogę spokojnie z nimi spędzać dzień a realizować program kursu kiedy np. dzieci sobie już śpią. Dla mnie to jest bardzo ważne.
Rozmawiałam z osobami, które chodziły na tradycyjny kurs i porównywałam oba kursy. Ten kurs nie różni się niczym pod względem merytorycznym od tych tradycyjnych. W mojej pracy najbardziej przydadzą się przykładowe regulaminy wycieczek i wzory dokumentów.
Zastanawiałam się nad rozszerzeniem wiadomości na temat wycieczek organizowanych dla osób niepełnosprawnych. Ja pracuje w szkole z oddziałami integracyjnymi a wydaję mi się, że niewiele informacji jest na ten temat. Jeśli chodzi o czas przeznaczony na realizację modułów jest odpowiedni, powiem szczerze, że byłam zaskoczona, że aż tak dużo czasu było na realizację zadań. Myślę nad tym aby jeszcze zdecydować się na kurs internetowy. Kurs w pełni spełnił moje oczekiwania, jestem zadowolona i polecam taką formę szkolenia innym nauczycielom.

Anna Maciejko: Forma szkolenia przez Internet jest o wiele wygodniejsza, szczególnie dla nauczycieli z małych miejscowości. Nie naraża na dodatkowe koszta (jak dojazdy). Szybsza i dostępniejsza aniżeli forma tradycyjna. Materiały bardzo konkretne, a zarazem uszczegółowione tylko w najważniejszych kwestiach. Czas jest odpowiedni, jak najbardziej. Każdy jest wstanie wykonać zadanie bez pośpiechu.
Kurs jest szybki, rzetelny, fachowy!


Bożena Tymuła: Taka forma szkolenia jest bardzo dobra, nowoczesna i wygodna. Informacje zawarte w kursie dobrze opracowane, najbardziej przyda mi się moduł o organizowaniu wycieczek w górach, gdyż tam się wybieram w te wakacje. Mogłam informacje kursu wykorzystać na zbiórkach harcerskich i przy organizacji wycieczki. Jestem zadowolona z uczestnictwa w kursie.

Renata Konkol: Podoba mi się ta forma szkolenia w porównywaniu z tradycyjną jest bardzo dobrą. Zdecydowałam się na ten kurs, ponieważ organizuję dużo wycieczek szkolnych i chciałam znać wszystkie przepisy. Zawartość merytoryczna kursu jest dobra, w mojej pracy przydał mi się moduł I.
Kurs spełnił moje oczekiwania, ponieważ dużo dowiedziałam się rzeczy, które wykorzystam na wycieczce, którą organizuje 20.06.2007roku.


Monika Zając: Myślę, ze jest to spore ułatwienie dal kogoś kto nie ma czasu na tradycyjne szkolenie. .Jak ktoś na prawdę chce się porządnie przygotować, to zrobi to i taką droga.
Jest dużo przydatnych informacji - pracuję w szkole:) Kurs mnie w pełni satysfakcjonuje.

Barbara Rekowska: Forma szkolenia jest bardzo dobra, bardzo mi się podoba. Najbardziej przydatny okazał się moduł.II . Dużo się dowiedziałam, np. w jaki sposób należy przygotować się do wycieczki i jaka powinna być dokumentacja.

Jacek Orlikowski:
Dużo atrakcyjniejsza forma kursu. Szczególnie dla osób, które nie posiadają zbyt wiele czasu wolnego. Sam decyduje kiedy zapoznaje się z materiałami szkoleniowymi i kiedy odpowiadam na zadania. Powodem mojego uczestnictwa były: chęć podniesienia kwalifikacji zawodowych za, nie ma co ukrywać, nie duże pieniądze. Program kursu spełnił moje oczekiwania. Dobry program i dobre materiały szkoleniowe (dużo podstaw prawnych, dokumentacja wycieczek i obozów, elementy programu - bardzo przydatne informacje).

Piotr Bonikowski: Doskonała forma dla ludzi zapracowanych. Moduły zawierały wystarczające informacje tematyczne.


Krzysztof Grabski:
Oszczędność czasu i możliwość własnego planowania trybu realizacji kursu zdecydowanie przemawiają na korzyść takiej formy, minusem jest brak osobistego kontaktu z wykładowcą
Zawartość merytoryczną oceniam wysoko, wartościowa jest zwłaszcza część poświęcona aktom prawnym.



P. Katarzyna Rajska-Szamraj ukończyła kurs Internetowy "Asertywność dla nauczyciela"
Bardzo podoba mi się ta forma szkolenia. Pracuję w internacie w różnych godzinach - popłudniowych, nocnych, również w weekendy. Trudno było mi znaleźć kurs w którym mogłabym uczestniczyć bez potrzeby zwalniania się z pracy. Kurs inernetowy pozwolił mi uczyć się wtedy, kiedy na to miałam czas np. podczas dyżurów nocnych. Kurs był bardzo ciekawy ale dla mnie naistotniejszy był moduł II na temat asertywnej pochwały i asertywnej krytyki. Czas przeznaczony na realizację modułów był dla mnie jak najbardziej wystarczający.
Jestem pewna, że skorzystam jeszcze ze szkolenia przez Internet i najchętniej zapisałabym się na kurs na temat agresji i metod pracy z uczniem agresywnym.
Kurs o asertywmości pozwolił mi zorganizować w internacie cykl zajęć o asertywności, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem moich wychowanków. Kurs jak najbardziej spełnił moje oczekiwania! Dziękuję i serdecznie pozdrawiam!



P. Sylwia Ilczuk ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Forma szkolenia sprawdza się znakomicie , zaczynam o dowolnej porze i kończę kiedy jest mi wygodnie. świetny kurs dla osób którzy cierpią na brak wolnego czasu i nie chcą siedzieć długo na jednym spotkaniu, i tak jak dla mnie matki małego dziecka. Merytoryka opracowana w najwyższym stopniu odpowiada na wszelkie wątpliwości w zwiazku z tematem.Nie mam żadnych negatywnych odczuć po zakończeniu kursu- wręcz przeciwnie, jestem bardzo zadowolona. Chętnie wzięłabym udział w innym kursie np. o szkolnej agresji. Kurs całkowicie spełnił moje oczekiwania. Dziekuję bardzo!



P. Ewa Główczak
ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Myślę, ze szkolenia przez Internet mają swoją pozytywną stronę. Uważam, że w dzisiejszych czasach nie każdy ma czas aby jeździć do innej miejscowości lub siedzieć w szkole po 4-5 godzin i słuchać wykładów. Ostatnio w szkole było szkolenie, które było bardzo nudne i monotonne. Pan wszystkie materiały wyświetlił na rzutniku i po prostu to czytał. Nie mieliśmy żadnego ćwiczenia do wykonania, chodziło tylko o to aby odbyło się jak najszybciej. Każdy chciał iść do domu. Z 5 godzin kursu były tylko 2 godziny. Szkoda pieniędzy na takie Rady Szkolne. Ja to samo zrobiłam sama zapisując się na kurs u Państwa. Zawartość merytoryczna była bardzo dobrze opracowana, każdy moduł wniósł coś nowego. Sądzę że czas (4 tygodnie) na wykonanie zadań był wystarczający, nawet za długi. Ponieważ pracuję w szkole 17 lat to znam różne metody aktywizujące uczniów do pracy, ale jeżeli chodzi o sytuację stresowe to bardzo przydatny okazał się moduł 4. Dał mi dużo do myślenia i wyciągnęłam ze swojej pracy pozytywne wnioski.
Ponieważ prowadzę w szkole Kółko Ortograficzne, to myślałam o kolejnym kursie, który byłby związany z tym tematem.
Sądzę że kurs spełnił moje oczekiwania, a refleksje po tym kursie zostawiam dla siebie.



P. Anna Życka, nauczycielka języka niemieckiego w gimnazjum i liceum w Łodzi ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr



Z kursu jestem zadowolona. Mogłam pracować w dogodnym dla mnie czasie, a to dla mnie jest bardzo ważne. Cenne były Państwa komentarze, może czasami zbyt krótkie, ale rozumiem, że przy dużej ilości kursantów byłoby trudno każdemu z nich udzielić wyczerpującej odpowiedzi. Prawdopodobnie skorzystam później z kolejnego kursu.



P. Dariusz Tuz, nauczyciel religii i wdżwr w Horodle, ukończył kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Uważam tę formę o wiele lepszą od tradycyjnej, o wiele bardziej mobilizuje mnie do pracy ten sposób.
Powodem uczestnictwa była przede wszystkim tematyka kursu no i potrzeby związane z dokształcaniem i awansem zawodowym. Zawartość merytoryczna kursu bardzo dobra a mi najbardziej przydają się moduły, w których dzieci mogą same wypowiadać się tzn. praktycznie każdy moduł.
Dzięki kursowi moje lekcje nabrały rozmachu i okazało się, że 45 min to stanowczo za mało na lekcji. Dziękuję!


P. Agnieszka Chlebowska, nauczycielka geografii w gimnazjum w Kobylinie ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Ta forma szkolenia jest idealna dla osób, które z różnych powodów, nie mogą brać udziału w tradycyjnych formach szkolenia. Zaletą takiego szkolenia jest z pewnością możliwość rozwiązywania zadań w dowolnym czasie.
Na uczestnictwo w kursie zdecydowałam się przede wszystkim ze względu na:
- ciekawy temat
- chęć podniesienia swoich kwalifikacji
- indywidualny tok szkolenia
Najbardziej przydatne w mojej pracy okazały się moduły przedstawiające aktywne metody pracy z uczniami.
Kurs pomógł mi usystematyzować wiedzę dotyczącą stosowania aktywnych metod pracy oraz świadome ich wykorzystywanie.


P. Sabina Kochan, nauczycielka fizyki w gimnazjum w Stalowej Woli, ukończyła kurs "Asertywność dla nauczyciela"
Moim zdaniem dużą zaletą tej formy jest możliwość pozyskania "na zawsze" wszystkich materiałów szkoleniowych. Dzięki temu można w razie potrzeby szybko odświeżyć swoje wiadomości. Sądzę, ta forma szkolenia jest równie efektywna jak tradycyjna, a poza tym znacznie wygodniejsza i mniej kosztowna. Zdecydowałam się na udział w kursie ze względu na formę szkolenia, a także tematykę kursu. Forma zaintrygowała mnie jak każda nowość w dziedzinie edukacji. Tematyka bliska była preferowanemu przeze mnie stylowi pracy wychowawczej. Chciałam poszerzyć swoje umiejętności i ... sprawdzić się.
Wysoko oceniam zawartość merytoryczną kursu. Wszystkie moduły są przydatne w pracy. Ja najbardziej wykorzystuję moduły 2 i 3. Po raz pierwszy uczestniczyłam w takiej formie szkolenia, ale na pewno nie po raz ostatni.
Kurs pomógł mi w stosowaniu metod aktywnych podczas lekcji wychowawczych. Kurs spełnił moje oczekiwania. Pozyskałam cenne wiadomości, a mam nadzieję, że i umiejętności. Wykorzystam je zapewne nie tyko w pracy z uczniami, ale i w codziennym życiu. Przekonałam się, że mogę odbyć szkolenie bez odrywania się od obowiązków rodzinnych. Wielokrotnie już byłam oceniana, a mimo tego z niecierpliwością i obawą oczekiwałam na komentarz wykładowcy. Ucieszyłam się gdy mój scenariusz określono jako bardzo ciekawy.


P. Marcin Furman nauczyciel biologii w gimnazjum i liceum w Gostyniu ukończył Internetowe szkolenie dla nauczycieli wraz z programem profilaktycznym dla młodzieży w zakresie HIV/AIDS

Szkolenia internetowe sa bardzo prostym sposobem podniesienia swoich umiejetności oraz wiedzy na wysokim poziomie za nie wielką cenę. Kurs internetowy HIV/AIDS był pierwszym szkoleniem prowadzonym przez internet z jakim się spotkałem poruszajacy te zagadnienia. Wszytkie zawatre w kursie moduły wnoszą wiele ciekawych oraz nowych wiadomości. Oczywiście cennym elementem kursu sa scenariusze lekcji które mogą uatrakcyjnić zajęcia lekcyjne. Moim zdaniem kurs zawiera wszytkie niezbędne elementy i mam nadzieję, że zadowoli najwybredniejszych nauczycieli. Moze naprzyszłość należałoby pomyslec o przedstawienie omawianych zagadnien formie przezentacji Power Point. Czas przeznaczony na kurs był wystarczający, każdy z uczestników sam zaplanować czas jakim będzie ralizował kurs. Mysle i szkolenia przez internet są przyszłoscią nie jest to moje pierwsze szkolenie. Myslę iż lekcje przeprowadzone na podstawie scenariuszy zawartych w kursie umozliwiły i zachęciły uczniów do aktywnego udziału na lekcji, stawiania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, a nie były tylko zbiorem gotowej pamięciowej wiedzy. Kurs spełnił wszytkie moje oczekiwania. Zagadnienia przedstawiane w kursie dotyczace problemu HIV przyczyniły sie do tego iż mogłem pogłębić swoją wiedzę w miły, fachowy i tani sposób.


P. Barbara Oleksiak, nauczycielka ze Świętoszowa, ukończyła kurs "Spójrz mi w oczy, czyli parę słów o szkole i agresji"

Podoba mi się ta forma szkolenia ze względu na to, że mam małe dziecko i mogę uczyć się w domu jednoczesnie sprawując opiekę nad nim. Zapisałam się rok temu na szkolenia tradycyjne, ale ze względu na małe dziecko nie zawsze moglam brać w nich udział, dlatego ta forma doskonalenia przez internet jest znakomita. Zawartość merytoryczna spełniła moje oczekiwania.
Poznane na kursie metody aktywne wykorzystuję na zajęciach. Kurs spełnił moje oczekiwania w każdym zakresie. Polecam!


P. Mirosława Bąkowska, nauczycielka fizyki i wdżwr w szkole średniej w Legnicy ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Dzięki swojej elastyczności jest zdecydowanie wygodniejsza niż klasyczna forma ujęta w ramy terminów i godzin trwania zajęć. Powodem uczestnictwa była chęć doskonalenia zawodowego, zdobywanie nowych umiejętności a przede wszystkim poszukiwanie nowych ciekawych tematów na lekcje wdż.
W zasadzie wszystkie moduły wniosły coś nowego, jedne zagadnienia znane mi były ze studiów podyplomowych w tym kierunku, choć podsunęły mi jednak pomysły na zmiany w nich, inne z kolei uznałam za bardzo ciekawy pomysł i próbowałam ich w praktyce. Kurs spełnił moje oczekiwania i jestem zadowolona z kursu (tak ze strony merytorycznej jak i formy realizacji). Dziękuję za możliwość skorzystania z tej oferty.


P. Małgorzata Masłowska-Taffel, nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum w Poznaniu ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Ta forma kształcenia jest bardzo ekonomiczna pod względem czasu. Zadanie dojrzewa mimochodem podczas pracy, codziennego dnia, a samo sprawozdanie z realizacji jest etapem końcowym. O podjęciu kursu zadecydowała jego elastyczna formuła oraz mozliwość własnej organizacji czasu poświęconego zadaniu. Oczywiście, niektóre zagadnienia były mi dobrze znane, ale najbardziej przydatny wydał mi się moduł dotyczący spraw oczywistych, ale dla uczniów nie najprostszych - sztuki dyskusji, komunikacji, wyrazania własnych opinii. Z mojej szkolnej praktyki wynika,że w procesie wychowawczym ważna jest jeszcze jedna strona: rodzic. Jak rozmawiać z rodzicem o problemach dziecka? jak współpracować? Jak wpływać pozytywnie na relacje rodzic -dziecko? jak motywować dziecko i rodzica? A drugi konieczny temat to konflikty grupowe. Jak leczyć podzieloną grupę? Jak nie dopuścic do odrzucania jednostek przez zwartą grupę?
Myślę, że kurs podjął najważniejsze sprawy dotyczące pracy wychowawczej.


P. Dorota Lubas-Koszewska, nauczycielka ze szkoły podstawowej w Dusznikach Zdrój, ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Dla mnie kurs internetowy był fantastycznym rozwiązaniem, gdyż mam roczne dziecko i ciężko byłoby mi uczestniczyć w tradycyjnym szkoleniu. Mogłam opracowywać poszczególne zadania gdy miałam wolny czas.

Moim zdaniem merytoryczne treści kursu były spójne i logiczne. Było również wiele momentów do autorefleksji. Myślę, że mogę powiedzieć, że ten kurs przyczynił się do uporządkowania wielu moich emocji i radzenia sobie z nimi w codzienności. Pierwszy raz uczestniczyłam w tego rodzaju kursie i mam zamiar uczestniczyć w kolejnych. Bardzo często stosuje na zajęciach metody aktywizujące — kurs był kontynuacją moich działań. Wiele dowiedziałam się na temat „metod” rozwiązywania konfliktów. Jestem zadowolona z uczestnictwa w kursie.


P. Monika Narożniak, psycholog z Warszawy, ukończyła kurs "Spójrz mi w oczy, czyli parę słów o szkole i agresji"
Uczestnictwo w kursie internetowym- to bardzo dogodna forma kształcenia. W tradycyjnej formie kursu, gdzi wiedzę zdobywam przez 2, 3 dni nie mam później możliwości skonsultowania się, zadania pytania, nikt nie sprawdzi czy prawidłowo wdrożyłam wskazówki. Tu jest formuła zadania do wykonania wymagająca praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Zadanie jest sprawdzane i opatrzone komentarzem. Mogłam zdobyć dodatkową wiedzę i umiejętności, a nie musiałam zwalniać się z pracy i nie odbywało się to też kosztem rodziny w weekend, co przy małych dzieciach jest bardzo ważne. Wiedza podawana jest w sposób jasny, przejrzysty, poparta przykładami. Najbardziej przydatna jest dla mnie wiedza zawarta w module 3. Czas przeznaczony na realizację modułu jest odpowiedni. Mobilizuje do zastosowania przy najbliższej nadażającej się okazji wiedzy teoretycznej. Na pewno wezmę udział w takiej formie kształcenia. Kurs spełnił moje oczekiwania. Bardzo ważna była dla mnie atmosfera- miałam problemy natury technicznej (wynikające z ustawienia mojego komputera) uzyskałam wszelką pomoc, byłam potraktowana bardzo życzliwie i ze zrozumieniem. Mogłam kontaktować się zarówno telefonicznie jak i pocztą elektroniczną.


P. Agnieszka Rosiak, nauczycielka nauczania przedszkolnego z Zielonki, ukończyła kurs "Spójrz mi w oczy, czyli parę słów o szkole i agresji"

Kurs przez internet był dla mnie bardzo ciekawym doświadczeniem.
Istotne dla mnie było to, że rzeczywiście to ja sama mogłam decydować jak zaplanować swój czas. Nie obowiazywały mnie ścisłe terminy ani miejsca spotkań. I to właśnie było powodem skorzystania z tej formy kursu. Wszystie moduły kursu były dla mnie w równym stopniu interesujące,opracowanie merytoryczne bardzo rzetelne i rzeczowe. Wartościową stroną kursu było takie nakreślenie problemu, które skłaniało do przemyśleń. Czas na realizację kolejnych modułów był dla mnie wystarczający. Kurs ten w pełni spełnił moje oczekiwania, dał kilka istotnych wkazówek do mojej pracy, nauczył dostrzegać w grupie sytuacje konfliktowe i wskazał konkretne metody radzenia sobie w tychże.


P. Małgorzata Kisiel, nauczycielka ze szkoły podstawowej w Gdańsku, ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Jest to dobra forma szkolenia, gdyz pozwala na prace swoim tempem i studiowanie bez wychodzenia z domu.
Zainteresowała mnie tematyka szkolenia, mozliwośc decydowania o czasie uczestnictwa w kursie, zaświadczenie o wykorzystaniu technologii informatycznej.
Wszystkie moduły sa mi przydatnenie nie tyle w pracy, co po prostu w życiu. Bardzo dobrze przedstawione zagadnienia, ciekawe przykłady. 4 tygodnie na moduł to wystarczajacy czas na swobodne zaznajomienie się z tematyką i wykonanie zadań na zaliczenie.
Metody zastosowane w tematyce kursu były mi znane, niemniej jednak dobrze, że były wskazówki jak zaznajomic grupę z tematyka. Myślę, że nie liczyłam na tak trafne i dobre informacje na temat wybranego przeze mnie szkolenia. Bardzo szczegółowo potraktowane były kolejne moduły kursu. Zadania do wykonania wymagały ode mnie rzetelnego przeanalizowania tematyki i umiejetnego przekazania jej uczniom.


P. Anna Szwejkowska, nauczycielka języka polskiego z ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Zdobywanie wiedzy i umiejętności przez Internet to nie tylko atrakcyjna forma szkolenia, ale duża oszczędność czasu, dlatego zdecydowałam się na udział w kursie. Oczywiście zainteresowała mnie tematyka szkolenia.
Zawartośc merytoryczną kursu oceniam pozytywnie. wzystkie moduły bogate w cenne informacje i różnorodne ćwiczenia. Najbardziej przydatny okazał sie moduł I - zmienił spojrzenie uczniów na konflikt oraz moduł o wyrażaniu emocji. czas przeznaczony na realizację był wystarczajacy, a aktywne metody pracy na zajęciach wyzwalały w uczniach zaangażowanie, zachęcały do samodzielnego myślenia, wnioskowania; lekcje były atrakcyjne. Ja natomiast wzbogaciłam doświadczenie w stosowaniu metod aktywnych oraz bardziej poznałam wychowanków. Kurs spełnił moje oczekiwania. Forma kursu, tematyka szkolenia, atrakcyjne zaprezentowanie problemu dotyczącego konfliktu, jak również przystępna cena kursu sprawiły, że mogłam uzupełnić swoja wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy wychowawczej. Planuję częściej korzystać z kursóww przez Internet, a w kolejnym szkoleniu chciałabym poszerzyć wiedzę na temat agresji w szkole.


P. Dorota Rozwadowska, nauczycielka geografii w gimnazjum w Radomiu, ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Ta formajest bardzo ciekawa. Mobilizuje kursanta do intensywnego myślenia. Powodem uczestnictwa był brak czasu na tradycyjne metody dokształcania.
Poszczególne moduły poruszały wiele istotnych zagadnień potrzebnych w pracy nauczyciela - wychowawcy. Najbardziej przydatny okazał się moduł 1 i 7.
Czas przeznaczony na realizację modułów był wystarczający. Powyższy kurs pomógł mi w stosowaniu metod aktywnych. Kurs spełnił moje oczekiwania. Pomógł mi w lepszym przygotowaniu do lekcji wychowawczych.


P. Andrzej Tchórzewski, nauczyciel języka angielskiego w liceum w Ełku, ukończył kurs "Asertywność dla nauczyciela"

Forma kursów podoba mi się, można pracować w dowolnym czasie. Powodem uczestnictwa w kursie był ciekawy temat. Wszystkie moduły były dobrym źródłem informacji. Kurs otworzył mój umysł na pewne zapomniane kwestie, które są dość istotne w zawodzie nauczyciela.


P. Larysa Kucia, nauczycielka wychowania do zycia w Raciborzu ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Taka forma kursu jest dużo wygodniejsza i tańsza. . Mieszkając w niedużym mieście trzeba dużo czasu i i pieniędzy ponosić na dojazdy. Kurs merytorycznie spełnił moje oczekiwania. Najbardziej przydały się materiały zawarte w module 3, 4, 5, 7. Bardzo pomocne okazały się rady i wskazówki dla prowadzącego zajecia, także komentarze konsultantów.


P. Paulina Świątek - Wtorkiewicz, nauczycielka w szkole podstawowej w Ostrowcu Świętokrzyskim ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Szkolenie w takiej formie oceniam bardzo pozytywnie, jest dużym ułatwieniem dla osób, które nie maja wolnego czasu. Uczestniczyłam w kursie, ponieważ temat odpowiada moim zainteresowaniom. Treści kursu są bardzo dobrze przygotowane, myślę , że ten kurs wyczerpuje tą problematykę. Z chęcia zdecydowalabym się na kolejny kurs przez internet. Informacje zdobyte na kursie zaowocowały w mojej pracy. Kurs spełnił moje oczekiwania.


P. Beata Dornowska nauczycielka, logopeda ze szkoły podstawowej w Otwockuukończyła kurs "Spójrz mi w oczy, czyli parę słów o szkole i agresji"

Bardzo wygodna forma kursu. Zachęciła mnie możliwość realizacji treści programowych w dogodnym dla mnie czasie i miejscu. Zawartość merytoryczna kursu bardzo profesjonalna. Przydatne nie tylko w pracy okazały się wszystkie trzy moduły. Kurs dostarczył mi dużo wiedzy teoretycznej, którą mogłam na bieżąco wykorzystywać w praktyce.


P. Ewa Pijanowska wychowawca w internaciew Olsztynie ukończyła kurs "Asertywność dla nauczyciela"


W takiej formie kursu podoba mi się głównie to, że mogę dostosować tempo pracy do moich możliwości. Głównym powodem, dla którego zdecydowałam się na uczestnictwo w Waszym kursie był fakt otrzymania zaświadczenia o stosowaniu w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. Treści zawarte w poszczególnych modułach były przedstawione w bardzo ciekawej i przystępnej formie, najciekawszy dla mnie był moduł drugi czyli podstawy asertywnej krytyki i pochwały.Moim zdaniem zawartość kursu była wyczerpująca i nie wiem, co jeszcze mogłoby się w nim znaleźć. W ciągu czterech tygodni można spokojnie przygotować np. scenariusz zajęć, wykorzystać go na zajęciach i spokojnie zdać relację z danego przedsięwzięcia. Jeśli ktoś chce może to zrobić w krótszym czasie, ale 4- tygodniowy czas na realizację powoduje, że można to wszystko na spokojnie przemyśleć i zrealizować. Skorzystałam szczególnie z wiadomości na temat zachowań asertwnych, agresywnych i uległych i przekazałam tę wiedzę moim wychowankom. Kurs ten w dużej mierze usystematyzował moją wiedzę na temat asertywności, gdyż nie ukrywam, że pewną wiedzę już posiadałam.


P. Agnieszka Ejzel pedagog szkolny w gimnazjum w Bargłowie Kościelnym ukończyła kurs "Spójrz mi w oczy, czyli parę słów o szkole i agresji"

Jest to coś innego, wymaga większego nakładu pracy własnej. Powodem uczestnictwa w kursie była chęć spróbowania nowej metody szkolenia. Najbardziej podoba mi się moduł 3,wydaje mi się najbardziej przydatny. Tematyka kursu bardzo mi odpowiadała, przydatna w mojej pracy. Szkolenie dało mi ogląd na pewne sprawy, pomogło lepiej zrozumieć pewne zachowania uczniów i co najważniejsze efektywnie słuchać.



P. Joanna Tomporek - Przycka pedagog szkolny w gimnazjum w Łodzi ukończyła kurs asertywności oraz szkolenie dotyczące wypalenia zawodowego.

Forma szkolenia prze internet jest znacznie wygodniejsza. Mam nadzieję, ze takich form będzie co raz więcej. Powodem uczestnictwa były: tematyka, przystępna cena, forma - przez internet. Najciekawszy dla mnie był moduł II, zawartość merytoryczną oceniam pozytywnie.


P. Emilia Pietnoczka nauczycielka religii w szkole podstawowej w Dobrym Mieście ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Bardzo podoba mi się taka farma kursów. Moja kuzynka podpowiedziała mi, że można w taki sposób przejść kurs, mam małe dziecko, więc taka forma szkolenia bez wychodzenia z domu jak najbardziej mi odpowiada.
Kurs upewnił mnie o słuszności i konieczności stosowania tych metod. Tak, kurs spełnił moje oczekiwania. Zdobyłam nowe, cenne informacje, które z całą pewnością zastosuję w pracy.


Dominika Kwieciszewska doktorantka ekonomii ze Stargardu Szczecińskiego ukończyła kurs "Asertywność dla nauczyciela"

Miałam przyjemność uczestniczyć w Państwa kursie e-learning i stwierdzam, iż jest on alternatywą dla tradycyjnych form nauki. Pokuszęsię nawet na wypowiedź, iż w najbliższej przyszłości większość szkoleń, kursów itp. będzie realizowanych właśnie w tej formie.
Decyzja moja podyktowana była łatwością dostępu do internetu, własna regulacją czasu - czyli kiedy mam na to ochotę i nieduży koszt. Pierwszy moduł - wprowadzający wymagał ode mnie znajomości tematu - trochę przeczytałam z wypożyczonych książek nieco więcej ze stron internetowych - ta wiedza spowodowała, iż kolejne moduły były łatwe do zrealizowania. Kurs pomógł mi w relacjach miedzy ludźmi. Zainteresował mnie samym pojęciem co już jest sukcesem, wykorzystałam wiadomości na moich najbliższych - z powodzeniem :)
Gratuluję pomysłu!


P. Marta Kownas z Katowic ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Forma szkolenia dobra, szczególnie, jeśli nie ma się zbyt dużo czasu na uczestnictwo w kursach stacjonarnych.
Wartość merytoryczna bardzo dobra i przydatna. Wszystkie moduły opracowane w bardzo dobry sposób. Czas przeznaczony na realizację modułów był wystarczający
Kurs pomógł mi w stosowaniu metod aktywnych na zajęciach i spełnił moje oczekiwania w zakresie bardzo dobrym.


Barbara Klebba nauczycielka wychowania do życia w rodzinie w gimnazjum w Sierakowicach ukończyła Internetowe szkolenie dla nauczycieli wraz z programem profilaktycznym dla młodzieży w zakresie HIV/AIDS

Ta forma szkolenie bardzo mi odpowiada. Nie tracę czasu i pieniędzy na dojazd, bo mieszkam na wsi a tu z kursami jest kiepsko.
Problematyka tego kursu jest bardzo aktualna. Zbyt mało jeszcze wiemy o HIV i AIDS więc zarówno mnie jak i moim uczniom ta wiedza pozwoli głębiej zrozumieć problem, który jak się wydaje mnie wprost nie dotyczy. To jednak jest błędne myślenie a więc ważna jest profilaktyka i zrozumienie problemu. Bardzo podobały mi się karty pracy, które wykorzystałam na zajęciach z młodzieżą.
Myślę, że skorzystam jeszcze z Waszej oferty, gdyż tematyka i forma kursów BARDZO mi odpowiadają.
Pozdrawiam serdecznie!


P. Joanna Król, nauczycielka biologii i wdżwr z Zabrza, ukończyła Internetowe szkolenie dla nauczycieli wraz z programem profilaktycznym dla młodzieży w zakresie HIV/AIDS

Bardzo nowoczesna forma - interesująca i pozwalająca na sporo wygody dla użytkownika (zero stresu!!!!!).
Dowiedziłam się nowych faktów na temat AIDS; plansze i zdjęcia są nieocenioną pomocą.
Kurs spełnił moje oczekiwania, lecz myślałam, że jest więcej modułów.
Dziękuję!


P. Edyta Polewska, nauczycielka wychowania fizycznego i wdżwr w Zespole Szkół Technicznych w Zielonej Górze, ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Szkolenie internetowe jest bardzo ciekawą i wygodną formą szkolenia dla nauczyciela. Całą pracę można sobie zaplanować zgodnie z rytmem i harmonogramem innych zadań. Ta forma nie wymaga wychodzenia z domu i pozwala skupić się głównie na założonych zadaniach. Jednocześnie mogłam udoskonalić swoje umiejetności posługiwania się technologią informacyjną. Poszukując informacji o sposobach prowadzenia zajęć na WDŻ natknęłam się na waszą stronę. Z dużym zainteresowaniem przeczytałam zawarte tam informacje i zdecydowałam się wziąć udział w kursie. Chciałam w ten sposób poszerzyć swój warsztat pracy na przedmiocie WDŻ. Zawartość merytoryczna kursu jest dla mnie całkowicie wystarczająca. Informacje zawarte w modułach są jasne, zrozumiałe, przydatne w codziennej pracy z uczniami. Uważam, że czas przeznaczony na realizację zadań jest wystarczający. Kurs spełnił moje oczekiwania. Poszerzyłam zakres wiedzy i umiejętności dotyczących metod aktywizujących. Te zdobyte informacje przydały i przydają sie w pracy z młodzieżą na lekcjach WDŻ i godz. wychowawczej. Serdecznie dziękuje za możliwość skorzystania z państwa oferty.


P. Patrycja Pawlina, nauczycielka ze Skierniewic ukończyła kurs asertywności oraz szkolenie dotyczące wypalenia zawodowego.

Taka forma szkolenia Jest lepsza o tyle, że nie wymaga wychodzenia z domu. Samemu się decyduje o czasie pracy nad kursem. Nigdy nie zdobywałam wiedzy drogą elektroniczną. Chciałam zobaczyć jak to wygląda.
Przysyłany materiał jest ciekawy i przystępnie napisany. Każdy moduł po trosze przydał mi się w pracy. Kurs spełnił moje oczekiwania. Przekazane informacje staram się wykorzystywać w pracy i np. postawa asertywna znacznie ułatwia mi pracę.


P. Anna Majewska, nauczycielka szkoły podstawowej w Dobrym Mieście, ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Dużą zaletą jest indywidualne tempo pracy oraz możliwość przerabainia materiału w czasie dogodnym dla mnie. Szkoda, że nie było możliwości kontaktu bezpośredniego z prowadzącym lub innymi uczestnikami kursu np. na forum.
Treści zaprezentowane podczas kursu nie były dla mnie nowe, ale z wielką przyjemnością przećwiczyłam raz jeszcze poszczególne metody aktywne i odświeżyłam umiejętności w komunikacji typu "ja". Czas przeznaczony na realizację modułów był odpowiedni. Czuję umiarkowane zadowolenie. Według mnie to bardzo dobrze.

P. Małgorzata Wawszczyk, nauczycielka religii w w szkole podstawowej w Świdnicy ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Internetowe szkolenie jest ciekawą formą i bardzo wygodną dla nauczyciela, gdyż zadania do wykonania sa rozłożone w czasie, co pozwala na dobre przygotowanie zajęć. Chcialam uzyskać szersze informacje na temat konfliktu, by uświadomić sobie i uczniom potrzebę ich prawidłowego rozwiązywania. Zawartość merytoryczna kursu jest dla mnie całkowicie wystarczająca, uzyskałam najbardziej istotne dla mnie informacje. Czas wystarczył na przygotowanie scenariusza i pomocy do lekcji.
Dziękuję.


P. Marek Mieckowski, nauczyciel kontrabasu w szkole średniej w Nowym Targu ukończył kurs asertywności.



Forma szkolenia bardzo dobra, zwłaszcza w sytuacji gdy brakuje wolnego czasu. Powodem uczestnictwa w kursie były dostępność oraz temat kursu. Wszystkie moduły bardzo przydatne. Kurs uzmysłowił mi wiele form reakcji ,które podświadomie stosuję.




P. Ewa Szczurko, nauczycielka języka polskiego z Białegostoku ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Jest to ciekawa forma szkolenia, bardzo przydatna. Pozwoliła mi zaoszczędzić czas. Była to nauka w wybranych tylko przeze mnie dniach i godzinach. Mogłam się skupić na zagadnieniach, które mnie ciekawiły bądź sprawiały trochę kłopotu. Szkolenie pozwoliło mi usystematyzować wiedzę oraz spojrzeć na omawiane przeze mnie zagadnienia na lekcjach wychowawczych w nieco inny sposób. Stworzyłam lekcje z innym scenariuszem, nie tym, który znałam. Najbardziej przydatny moduł to diagnozowanie problemów szkolnych, ciekawy też był moduł o asertywności. Mam nadzieję, że przekonałam uczniów o przydatności stosowania sztuki asertywności w sytuacjach codziennych. Ciekawie omówiono metody aktywne. Miałam też możliwość stworzenia kolejnych nowych zabaw integrujących grupę, które już się sprawdziły w praktyce szkolnej. Moje oczekiwania zostały spełnione.
Czas na realizację poszczególnych modułów był w zupełności wystarczający. Było to dla mnie nowe i ciekawe doświadczenie. Poza wiedzą poszerzyłam swoje umiejętności w zakresie posługiwania się technologią komputerową. Z tego również jestem bardzo zadowolona. Serdecznie dziękuję za możliwość skorzystania z Państwa oferty.


P. Iwona Rolek, nauczycielka fizyki w gimnazjum w Kielcach ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"
Taka forma szkolenia bardziej mi odpowiada od tradycyjnej, ponieważ po pierwsze realizację treści dostosowuję do własnego tempa pracy, zwracam szczególną uwagę na zagadnienia mnie interesujące a nie osobę, która prowadzi kurs. Ja osobiście już kilkakrotnie korzystałam z tego typu kursów, ponieważ mogę w dowolnym czasie poświęcić się poznawaniu nowych informacji (szczególnie wieczorami), co na tradycyjnym kursie nie jest możliwe. Poza tym ta forma doskonalenia pozwala mi na udoskonalanie posługiwania się technologią informacyjną. Według mnie treści poszczególnych modułów są bardzo dobrze przygotowane ("nie ma w nich przerostu treści nad formą" co często się ostatnio zdarza). Dla mnie (w mojej pracy) najbardziej przydatny okazał się moduł II poświęcony wyrażaniu emocji. Myślę, że czas 4 tygodni na realizację poszczególnych modułów jest wystarczająco długi, a nawet byłabym skłonna stwierdzić iż 3 tygodnie to optymalny czas. Wówczas człowiek szybciej ma motywację do pracy, a rozwlekanie w czasie zajęć poświęconych konfliktom nie jest korzystne dla uczniów. Jak raz zaangażują się do pracy i przełamią do mówienia o swoich wątpliwościach, to należy w sposób regularny kontynuować takie zajęcia. Myślę, że jeszcze nie raz skorzystam z takiej formy doskonalenia. Ten kurs pozwolił na wykorzystanie różnego rodzaju metod aktywizujących podczas prowadzenia zajęć, co bardzo spodobało się uczniom.
Jeżeli chodzi o moje odczucia po zakończonym kursie, to są bardzo pozytywne. Dowiedziałam się na temat konfliktów i sposobów jego rozwiązywania więcej niż przypuszczałam, że się dowiem. Propozycje zajęć z uczniami są bardzo dobrze przygotowane, uczniowie bardzo chętnie włączają się do pracy. Mogę stwierdzić po rozmowach z uczniami iż zajęcia te pomogły im inaczej spojrzeć na konflikt a przede wszystkim podpowiedziały jak szukać odpowiedniego rozwiązania. Bardzo dziękuję za umożliwienie mi udziału w tym kursie.


P. Lucyna Ćwiek, nauczycielka religii w liceum w Sandomierzu ukończyła kurs Internetowy "Asertywność dla nauczyciela"

Ta forma jest ciekawa, korzystna; nie trzeba wyjeżdżać. Jest czas na przemyślenie i przygotowanie zadań, do których można wrócić. Szukałam jakiegoś szkolenia, kursu z myślą o wyjeździe. Zainteresowała mnie forma kursu i temat. Najbardziej przydatne okazały się dla mnie moduły 2 i 3 ze względu na możliwość częstego praktycznego wykorzystania zawartych w nich treści.
Staram się wykorzystywać aktywne metody w pracy. Kurs przypomniał mi ich ważność. Jestem w pełni usatysfakcjonowana.


P. Teresa Kasperska, nauczycielka wychowania przedszkolnego w Jutrosinie ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"


W moich oczach ta forma szkolenie wypada bardzo pozytywnie, ponieważ daje możliwość doskonalenia się pozostając w domu. Ciekawy temat oraz szybkie i bezproblemowe uczestnictwo przez Internet. Zawartośc merytoryczna jest bogata.
Kurs całkowicie spełnił moje oczekiwanie w dużej mierze dzieki dokładnemu opisaniu modułów.


Nauczyciele z Gimnazjum w Mogilnie uczestniczyła w kursie dla Rady Pedagogicznej „Jak rozwiązywać konflikty?”

Kurs oceniamy pozytywnie. Zainteresował nas temat oraz możliwość zdobycia nowych doświadczeń. Wszystkie moduły były przydatne, są cenną wskazówką jak przeprowadzić zajęcia, bez konieczności "szperania" po różnych źródłach. Czas na realizację był odpowiedni, jednak nie wszystkie moduły dały się przeprowadzić na jednej jednostce lekcyjnej. Kurs spełnił nasze oczekiwania.
Koordynator: Janusz StrzeleckiRada Pedagogiczna: Beata Nowak, Danka Lorczak, Maria Burzyńska, Lila Mazurkiewicz,
Beata Sierańska, Maria Dziel, Danka Bukowska, Ewa Nurska


P. Tatiana Jeleńska, ukończyła kurs Internetowy "Jak rozwiązywać konflikty?"

Kursy internetowe są bardzo dobrą formą podnoszenia kwalifikacji - szczególnie dla nauczycieli z terenów wiejskich. Inne formy szkoleń wiążą się z kosztami podróży oraz stratą czasu na dojazd do miejsca szkolenia. W bieżącym roku szkolnym zostałam wychowawczynią klasy III gimnazjum. Nie znałam zespołu klasowego. Chciałam lepiej poznać moich wychowanków (do czego przyczyniły się metody aktywne zajęć) oraz uatrakcyjnić lekcje wychowawcze. Wszystkie moduły są ciekawe, dobrze opracowane, pozwoliły na zrealizowanie omawianych zagadnień w interesującej formie. Kurs jest prawidłowo opracowany, nie widzę potrzeby wprowadzenia zmian. Interesujące ćwiczenia przyczyniły się do zaktywizowania klasy, pozwoliły nawiązać bliższy kontakt pomiędzy nauczycielem i uczniami. Metody aktywne zachęciły uczniów do czynnego udziału w ćwiczeniach, do samodzielnego myślenia, do opierania się na wiedzy i doświadzeniu. Kurs pomógł mi przygotować ciekawe lekcje, zaktywizował młodzież, pozwolił na stworzenie w klasie atmosfery, która sprzyjała dobremu samopoczuciu uczniów, jednocześnie pozolił mi poznać moich wychowanków. A o to mi chodziło!!!


P. Magdalena Habowska - Madrak, ukończyła kurs Internetowy "Spójrz mi w oczy, czyli parę słów o szkole i agresji"

Jestem bardzo zadowolona z takiej formy szkolenia, jest ona bardzo wygodna i moim zdaniem dużo lepsza od formy tradycyjne. Nie tracę czasu na żadne dojazdy, a do kursu zasiadam wtedy kiedy mam czas, czasem nawet późno w nocy. Podczas kursu tradycyjnego nie mogłabym pozwolić sobie na tak samodzielne dysponowanie swoim wolnym czasem. Uczestnictwo w kursie podyktowane było przede wszystkim ciekawą tematyką oraz tym, że mogłam sama decydować o czasie tego kursu oraz tym, że kurs zrobiłam nie wychodząc nigdzie z domu.
Zawartośc merytoryczna kursu jest moim zdaniem bardzo dobra. Oprócz teorii daje też możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Temat jest ciekawie i porzystępnie opracowany, no i ważne jest to, że angażuje kursanta do samodzielnego myślenia i wykonania zadań. W przypadku mojego kursu temat był tak dobrze opracowany, że wykonanie zadań nie sprawiało większej trudności, gdyż wszystkie wskazówki zawarte były w kolejnych modułach.
Czasu na realizację kolejnych zadań było wystaczajaco. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest to, że można zrobić zadanie w 1 godzinę lub kilka tygodni. Nie każdy ma codziennie dostęp do komputera, a też chciałby zreazlizować taki kurs i w tym momencie 4 tygodnie na wykonanie zadania to odpowiednia ilość czasu.
Na pewno zdecyduję się na kolejne szkolenie przez Internet. Myślę ,że na drodze do awansu zawodowego przyda mi się uzyskanie kolejnego zaświadczenia, chociaż bardziej przyda mi się wiedza zdobyta podczas kursu. Jeśli chodzi o tematykę to chętnie wzięłabym udział w kursie na temat tego jak powinna wyglądać praca pedagoga szkolnego, jakie ma on uprawnienia, obowiązki, zadania, na czym polega jego praca z uczniem i rodzicem, a także z pozostałymi nauczycielami. Chciałabym odświeżyć wiadomości ze studiów, a poza tym mam świadomość tego, że zmianiają się różne przepisy i cały świat idzie do przodu, a więc i praca pedagoga musi nadązyć za zmianiami i pojawiającymi się nowymi problemami wśród dzieci i młodzieży. Wiedza zdobyta na kursie bardzo pomogła mi w mojej pracy. Wiem już jak reagować na zachowania agresywne, co jest ich przyczyną i w jaki sposób można ją usunąć lub chociaż troszkę zniwelować. Muszę szczerze przyznać, że kurs przerósł moje oczekiwania. Sądziłam, że to znowu będzie "sucha teoria", a tu już podczas pierwszewgo modułu szczerze się zdziwiłam i bardzo przyjmnie było mi przejść przez kolejne moduły i cały kurs dowiadując się coraz to nowszych i przydatnych informacji. Do tej pory z żadnej ukończonej przeze mnie formy szkolenia nie byłam tak zadowolona jak z tej i nie zdobyłam tylu cennych wskazówek, które mogę wykorzystać w pracy wychowawcy.


P. Sylwia Gryczewska, ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr



Dobrze oceniam kurs, zaletą jego jest dostępność w dowolnym czasie.
Treść jest przydatna w nauczaniu, szczególnie ćwiczenia integracyjne.
Jestem bardzo zadowolona z kursu.







P. Agnieszka Mogilnicka Maron, nauczycielka wychowania fizycznego w gimnazjum ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Forma szkolenia podoba mi się, bo zabiera znacznie mniej czasu niż tradycyjne metody, jednocześnie mobilizuje Cię do podejmowania działań. Wykorzystałam wszystkie moduły - do tej pory to robię, ba czasem korzystam tylko częściowo. A przede wszystkim przeprowadzenie na lekcjach uświadomiło mi, że warto czasem ryzykować. Kurs można powiedzieć zmusił mnie do wprowadzenia metod aktywnych i naprawdę bardzo mi się to przydało. Moje oczekiwania nie były aż tak wielkie jak korzyść jaką odniosłam z uczestniczenia w kursie. Wprawdzie czasami byłam już zmęczona przygotowywaniem się aż tak ostro na lekcję, ale warto było. Dowiedziałam się wiele na temat swojej klasy. Nawet nie przypuszczałam, że nie widzę pewnych rzeczy, albo nie sądziłam, że dzieci widzą to co ja tylko jeszcze wyraźniej!!


P. Wioletta Gajda, nauczycielka chemii w liceum ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Forma szkolenia, która państwo zaproponowaliście jest rewelwcyjna. Faktycznie, bez wychodzenia z domu, w dowolnej chwili można usiąść do komputera by odrobić"zadanie domowe". Od 16 lat jestem nauczycielem wychowawcą i nigdy nie miałam okazji zapoznać się z materiałami dotyczącymi lekcji wychowawczych. Napewno proponowane przez państwa moduły wykorzystam w swojej pracy. Nie tylko wychowawczej, ale rownież na lekcjach chemii. Bardzo podobał mi sie moduł dotyczący asertywności i metod aktywizujących. Czas, ktory państwo zaproponowaliście na realizacje modułów jest wystarczający, można bez problemów wykonać podane zadania. Jestem bardzo zadowolona, ze uczestniczylam w panstwa szkoleniu.


P. Katarzyna Mól ukończyła kurs Internetowy dotyczący wykorzystywania metod aktywnych na godzinach wychowawczych i zajęciach wdżwr

Pragnę bardzo serdecznie podziękować
za umożliwienie nauczycielom możliwośći doskonalenia warsztatu swojej pracy drogą jaką Państwo stworzyliście.
Stanowi to niezmierne udogodnienie dla zabieganych i nie mających czasu nauczycieli. Przez przypadek natrafiłam na waszą stronę internetową i od razu postanowiłam spróbować czegoś nowego. Nie zawiodłam się. Nie musiałam martwić się, że coś mi wypadło i nie będę mogła pójść na kurs, że źle się czuję, czy też mam do załatwienia ważną sprawę. Sama mogłam wybierać czas i godzinę swojej pracy. Stanowiło to niezmierne udogodnienie. Poza tym nie musiałam nigdzie wychodzić z domu i pracowałam w dogodnym i odpowiednim czasie dla siebie. Pragnę nadmienić, że rówież czas, jaki jest dostępny na realizację danego modułu jest bardzo korzystny. Każdy może pracować w swoim tempie i w miarę możliwości czasowych. To kursant decyduje, jak długo trwał będzie kurs, który u Państwa rozpoczął. Zaletą tego typu kursu jest również to, że nie musiałam robić żadnych notatek. Otrzymywałam od Państwa gotowe materiały, których z


Nie ma jeszcze komentarzySkomentuj artykuł

Przydatne linki



- R E K L A M A -