Kurs dla Rady Pedagogicznej: Jak pracować z uczniami na zajęciach wychowawczych?
 
O kursie
Opis modułów
Formularz zgłoszeniowy
 
Portal www.wychowanie.pl poleca Dyrektorom szkół
kurs przez Internet
dla Rady Pedagogicznej:

Jak pracować z uczniami na zajęciach wychowawczych?


Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli tworzących Radę Pedagogiczną danej szkoły.



Kurs ma za zadanie zachęcić nauczycieli do stosowania szerokiego wachlarza metod aktywnych na zajęciach.
W Radzie Pedagogicznej każdej szkoły są różni nauczyciele - jedni, jeszcze pełni zapału i energii, drudzy, których już dotyka syndrom wypalenia zawodowego. Nie wszyscy z tą samą ochotą przystąpią do prezentowanego szkolenia i realizacji zaproponowanych zadań. Mamy jednak przekonanie, że nawet jeśli tylko część z nauczycieli podejmie aktywne uczestnictwo w kursie, przyniesie to korzyści zarówno nauczycielom i jak i uczniom.
Ważne jest to, jakie podejście do uczestnictwa Rady pedagogicznej w kursie będzie miała osoba przekazująca informacje o szkoleniu. Jeśli będzie przekonana o korzyściach płynących z doskonalenia nauczycielskiego warsztatu pracy, przeniesie to przekonanie na innych.

Nauczyciele znają teoretycznie wiele metod aktywnych, lecz z różnych powodów nie często stosują je na zajęciach. Powodem tego może być obawa, że:
- nie poradzę sobie,
- uczniowie nie będą chcieli współpracować,
- na lekcji będzie bałagan,
- wolę to co znane niż eksperymenty,
- metoda jest za trudna,
- zbyt pracochłonna...
Nie ukrywamy, że prowadzenie zajęć metodami aktywnymi wprowadza specyficzną atmosferę na lekcjach, z którą nauczyciel musi sobie poradzić.
Warto jednak podjąć ten wysiłek i przekonać się, że zajęcia stają się bardziej interesujące, obfitują w ciekawe rozwiązania, a w uczniach wyzwalają kreatywność i otwartość. Będą sprzyjały także komunikowaniu się w różnych sytuacjach i współdziałaniu w zespole, przez co lepiej przygotują młodzież do samodzielnego odbioru rzeczywistości i rozwiązywania problemów.

Cele szkolenia:
1. Przygotowanie do aktywnego stosowania różnorodnych metod i form nauczania w projektowaniu i prowadzeniu zajęć wychowawczych.

Po przeprowadzonym szkoleniu nauczyciele:
1. poznają możliwości praktycznego stosowania metod aktywizujących uczniów na różnorodnych tematycznie zajęciach wychowawczych,
2. uwierzą, że mogą i powinni wykorzystywać metody aktywne w czasie zajęć,
3. otrzymają dobrze opracowane materiały, z których będą mogli korzystać w swojej pracy,
4. stworzą swoje własne materiały dydaktyczne,
5.przekonają się, że prowadząc zajęcia tymi metodami mobilizują większą grupę uczniów do aktywności,
6. doskonalą sposoby komunikacji z uczniami,
7. poszerzą współpracę Rady Pedagogicznej poprzez:
a) dzielenie się doświadczeniami,
b) uzgadnianie wspólnych stanowisk wobec sytuacji szkolnych,
8. otrzymają dokumenty przydatne do awansu zawodowego,

Korzyści dla szkoły:
1. Podniesienie jakości pracy szkoły;
2. Wzbogacenie form oddziaływań wychowawczych na młodzież;
3. Zwiększenie atrakcyjności zajęć wychowawczych;
4. Integracja Rady Pedagogicznej;
5. Wspomaganie w realizacji celów założonych w programie wychowawczym pracy szkoły;

Informacja o kursie:
Kurs składa się z 5 modułów, z których każdy zawiera:
1. wskazówki metodyczne,
2. syntezę wykładów,
3. przykłady zastosowania w praktyce wybranych form i metod nauczania,
4. odnośniki do materiałów pomocniczych,
5. zadania wspólne do wykonania przez Radę Pedagogiczną,
6. zadania i ćwiczenia do samodzielnego wykonania podsumowujące każdy moduł.

Tematy modułów:
Moduł 1. Jak prowadzić ciekawe lekcje? Podstawowe metody aktywne.
Moduł 2. Lepsze niż dyskusja....
Moduł 3. Asertywność na co dzień.
Moduł 4. Jeden scenariusz - wiele możliwości..
Moduł 5. Diagnoza i integracja w szkole.

Regulamin szkolenia:
1. Zgłoszenia na kurs dokonuje Dyrektor szkoły przesyłając wypełniony formularz zgłoszeniowy;
2. Do szkolenia przystępuje Rada Pedagogiczna;
3. Koszt szkolenia uzależniony jest od ilości osób w Radzie Pedagogicznej przystępującej do kursu:
4. Dyrektor szkoły wybiera osobę odpowiedzialną za odbiór i przekazywanie materiałów szkoleniowych członkom Rady Pedagogicznej;
5. Materiały szkoleniowe osoba odpowiedzialna pobiera z panelu kursanta po otrzymaniu e-maila z loginem i hasłem dostępu;
6. Osoba odpowiedzialna za kontakt z Administratorem kursu www.wychowanie.pl przekazuje materiały nauczycielom w wybranej, dostosowanej do możliwości uczestników formie:
- dyskietka z nagranym modułem lub
- wydruk treści i zadań modułu (jeden moduł 5-10 stron A4) lub
- e-mail na konto pocztowe nauczyciela
7. Każdy moduł zawiera zadanie do wykonania dla uczestnika. Opracowane zadanie nauczyciel przekazuje osobie odpowiedzialnej za kontakt z Administratorem kursu www.wychowanie.pl;
8. Osoba odpowiedzialna za kontakt przesyła zebrane od uczestników kursu zadania, na adres e-mail: kursy@wychowanie.pl w formie załącznika;
9. Przesłanie zadań jest warunkiem zaliczenia modułu i pobrania kolejnego do realizacji;
10. Trzy z proponowanych modułów kończą się zadaniami, które nauczyciel opracowuje samodzielnie, dwa – spotkaniami Rady Pedagogicznej, w czasie których nastąpi wspólna realizacja zadania;
11. Proponowany czas realizacji kursu wynosi ok. 3 miesiące, w tym na poszczególne moduły:
Moduł 1 – 4 tygodnie
Moduł 2 – 2 tygodnie, w tym czasie zebranie Rady Pedagogicznej
Moduł 3 – 2 tygodnie
Moduł 4 – 3 tygodnie
Moduł 5 – 3 tygodnie, w tym czasie zebranie Rady Pedagogicznej

Koszt szkolenia:
uzależniony jest od ilości osób w Radzie Pedagogicznej przystępującej do kursu:
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej do 10 osób całkowity koszt kursu wynosi 650,00 zł.
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej 11 -20 osób koszt wynosi 60,00 zł. od uczestnika
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej 21-30 osób koszt wynosi 50,00 zł. od uczestnika
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej powyżej 31 osób koszt wynosi 40,00 zł. od uczestnika.

ABC przystąpienia do kursu:
Krok pierwszy: znajdź formularz zgłoszeniowy na stronie pod opisem kursu.
Krok drugi: wypełnij wszystkie pola formularza zgłoszeniowego. Pamiętaj o wpisaniu ustalonego przez siebie loginu i hasła. Będzie to Twój klucz do pobierania modułów w trakcie kursu.
Krok trzeci: wypełniony formularz wyślij do nas (klikając polecenie - wyślij, znajdujące się pod formularzem).
Krok czwarty: otrzymujesz od nas e-mail z informacją o numerze konta, na które należy uiścić opłatę za kurs.
Krok piąty: po otrzymaniu przez nas wpłaty dostajesz e-mail z informacjami dotyczącymi dalszego postępowania w celu pobrania pierwszego modułu .
Krok szósty: pobierasz moduł ze swojego panelu kursanta, rozdajesz materiały nauczycielom uczestniczącym w szkoleniu.
Krok siódmy: wysyłasz do nas zebrane od uczestników kursu zadania (w formie załącznika).
Dalej powtarzasz kroki szósty i siódmy...
Otrzymujesz listem poleconym zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz fakturę VAT poświadczającą dokonanie opłaty za kurs.

Udział Rady Pedagogicznej w proponowanym szkoleniu pomaga wypełnić § 5.Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sport z dn.23.04.2004. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz. (Dz.U. z 2004r. Nr 89, poz. 845):

§ 5.

1. Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami zajmującymi inne stanowiska kierownicze w szkole lub placówce, sprawując nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:
6) wspomaga nauczycieli w osiąganiu wysokiej jakości pracy oraz inspiruje ich do podejmowania innowacji pedagogicznych;
7) wspomaga rozwój zawodowy nauczycieli, w szczególności przez organizowanie szkoleń, narad i konferencji oraz systematyczną współpracę z placówkami doskonalenia nauczycieli;



Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia poświadczające udział i ukończenie kursu doskonalącego:

Jak pracować z uczniami na zajęciach wychowawczych
wymiarze 62 godzin

Osoba odpowiedzialna za kontakty z administratorem www.wychowanie.pl otrzyma dodatkowo zaświadczenie potwierdzające umiejętności wykorzystania przez uczestnika technologii komputerowej i informacyjnej w pracy.


Uczestnicy kursu podając swoje prawdziwe dane osobowe wyrażają zgodę na zbieranie i przetwarzanie danych przez portal www.wychowanie.pl zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.). Redakcja oświadcza, że nie udostepnia nikomu gromadzonych danych osobowych. Wszelkie kopiowanie tekstów i wykorzystanie ich w celach komercyjnych jest zabronione i stanowi naruszenie ustawy o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych. Przesłanie na nasz adres e-mail formularza zgłoszeniowego oznacza akceptację powyższych warunków. W razie pytań lub niejasności zapraszamy do kontaktu z redakcją.
 
Moduł 1
 
Jak prowadzić ciekawe lekcje? Podstawowe metody aktywne.
Praktyczne wskazówki, jak prowadzić zajęcia wychowawcze z wykorzystaniem metod aktywnych.
 
Moduł 2
 
Lepsze niż dyskusja...
Przedstawiamy metody, którymi można prowadzić różne zajęcia wychowawcze. Stosowanie ich stymuluje uczniów do myślenia, pozwala doskonalić komunikację oraz umiejętność przekonywania.
 
Moduł 3
 
Asertywność na co dzień.
Asertywność to postawa wobec siebie i innych. Zadaniem modułu jest zaznajomienie z podstawowymi zasadami asertwności i wyrobienie przekonania w uczestnikach o przydatności stosowania jej w sytuacjach codziennych.
 
Moduł 4
 
Jeden scenariusz – wiele możliwości.
Proponujemy uniwersalny scenariusz lekcji, który mogą Państwo wykorzystać na zajęciach wychowawczych. Omawiamy zasady konstruowania scenariuszy.
 
Moduł 5
 
Diagnoza i integracja w szkole.
Szeroka oferta różnorodnych zajęć integracyjnych oraz sposoby diagnozowania zespołu (narzędzie ewaluacji).
 
Na górę
 
Formularz zgłoszeniowy:
Imię:
Nazwisko:
Data urodzenia:
Miejsce urodzenia:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
Poziom edukacyjny na którym nauczasz przedmiotu:
Przedmiot nauczany:
Adres do korespondencji:
Ulica, nr. domu, nr. mieszkania:
Miejscowość, kod pocztowy:
NIP:
Dane do logowania na stronie kursu:
Login:
Hasło:
Powtórz hasło:
Dodatkowe informacje:
- Nazwa placówki
- Adres placówki
- NIP
- Liczba uczestników szkolenia
Na górę
Przydatne linki



- R E K L A M A -