Dział: Scenariusze i konspektyDodaj artykuł

SCENARIUSZ INSCENIZACJI „ NA ŁĄCE”

mgr Jadwiga Sitarz

NADANIE GRUPIE DZIECI 5- 6 LETNICH

NAZWY „ BIEDRONECZKI”

OSOBY WYSTĘPUJĄCE W INSCENIZACJI NA ŁĄCE”
B. Forma

1. POWITANIE GOŚCI – Agata W. Paweł P.

2. NARRATORZY – Paweł P. Agata W.

3. WIOSNA – Oliwia K. Paulina J.

4. PRZYRODA – Agnieszka M.

5. PSZCZOŁA – Zuzia M.

6. ŚLIMAKI – Daniel E. Kamil W.

7. PTASZKI – Ania G. Dominika K.

8. MOTYL – Ada G.

9. BIEDRONKI – Ala K. Ola S. Daria S.

10. KONIKI – Bartek P. Daniel Dz.

11. WIERSZ „ BIEDRONECZKA” – Ola J. Marta S. Patryk S.

12. WIERSZ „ NA ŁĄCE OWADY” – Bartosz B. Magda K.

13. PIOSENKI „ Piosenka na dzień dobry” „ Idzie do nas wiosna” „ Kropki biedronki”

„ Piosenka z ogonkiem” „ Biedroneczka są w kropeczki” – śpiewają wszystkie dzieci.

PRZEBIEG INSCENIZACJI.

POWITANIE PRZYBYŁYCH GOŚCI.

„ Serdecznie witamy przybyłych gości

na naszej przedszkolnej uroczystości .

W programie zaprezentujemy inscenizację:

„ Na łące”, piosenki o wiośnie i biedronce.

Biedronka siedem kropek miała .

Wszystkie siedem nosiła w komplecie ,

ażeby szczęście dawały dzieciom .

My szczęście i radość Wam dać pragniemy ,

więc nasz program prezentujemy!

„ PIOSENKA NA DZIEŃ DOBRY”

Dzień dobry tato i mamo kochana .

Dzień dobry wszystkim , mówię już od rana.

Dzień dobry wołam do pana sąsiada.

Dzień będzie dobry ,

nawet gdy deszcz pada.

Pogłaszczę pieska, przytulę też kotka.

Dzień dobry powiem , jeśli kogoś spotkam.

Pomacham ręką do pana sąsiada .

Już świeci słońce, deszczyk przestał padać.

INSCENIZACJA „ NA ŁĄCE”

Wiosna siedzi na łące , na miękkiej poduszce śpi przyroda.

NARRATOR- Na łące pod lasem wiosna odpoczywa .

Budzi przyrodę i tak się odzywa

.

WIOSNA – Spójrz, przyrodo miła jak w koło radośnie.

Niechaj twoje serce bije coraz głośniej.

Dni są coraz dłuższe , odeszła już zima.

Otwórz wreszcie oczy , czas pracę zaczynać.

PRZYRODA- przeciąga się i otwiera oczy..

Witaj siostro miła, dobrze że przybyłaś

Ze snu zimowego wreszcie mnie zbudziłaś.

Czas się zająć łąką pora to właściwa.

Czuję jak się wszystko już do życia zrywa.

WIOSNA – Przywiozłam w prezencie gar ciepłego deszczu

i promyków słońca około czterdziestu.

Mam też sporo nasion chwastów, traw i kwiatów,

Niespodzianek sporo dla zwierząt i ptaków.

PRZYRODA – Teraz szybko znikną wszystkie ślady zimy .

Budźcie się zwierzęta! Budźcie się rośliny!

PRZYRODA – otwiera walizkę i wysypuje pociętą zieloną bibułkę imitującą trawę.

NARRATOR – Gdy tylko deszczem ziemię zrosiły

zielone trawki łąkę pokryły.

WIOSNA – Niechaj nam rosną wiosenne kwiatki :

krokus, przebiśnieg, sasanki, bratki.

Przeróżne trawy , roślinki małe ,

w promieniach słońca skapane całe.

Z ziemi wychodzą chrząszcze, pająki,

brzęczą wesoło trzmiele i bąki.

PIOSENKA „ IDZIE DO NAS WIOSNA”

1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas

roześmiana i zielona .

Razem z wiosną wszystkie dzieci

Zaśpiewają tak:

Ref: Zielona trawa , zielony mech,

zielona żaba rechu, rechu, rech.

2. Rośnie trawa, rosną listki.

Rosną szybko dzieci wszystkie .

Przyfrunęły już bociany

I klekocą tak:

Ref: Zielona trawa, zielony mech,

zielona żaba, rechu, rechu, rech.

3. W lesie kwitnie już zawilec.

Obudziły się motyle.

A wieczorem nad łąkami

słychać żabi śpiew.

Ref. Zielona trawa, zielony mech,

zielona żaba, rechu, rechu, rech.

PSZCZOŁA – zwraca się do wiosny i przyrody .

Cieszę się bardzo, że już jesteście.

Coś na tej łące dzieje się wreszcie.

Zakwitły kwiaty, pachną wspaniale

I prezentują się okazale.

WIOSNA – Coraz piękniejsza jest nasza łąka .

Słyszę gdzieś w górze świergot skowronka.

Pewnie tu gniazdo gdzieś sobie wije ,

Wśród młodych trawek i konwalijek

ŚLIMAKI – Na plecach noszę przytulny domek,

( mówią razem) w nim odpoczywam pod krzakiem poziomek.

NARRATOR – A na skraju łąki rosną duże drzewa.

Na gałązkach pąki . Wśród nich ptaszek śpiewa.

PTASZEK – Coraz gwarniej , wkoło łąka tętni życiem .

Praca naszym siostrom idzie znakomicie.

NARRATOR- Na łące pojawia się motyl.

Motyl przepiękny na kwiatku usiadł .

MOTYL – Dziś w słońcu wygrzać się muszę .

Bardzo doceniam uroki łąki .

O! W dali widzę panie biedronki.

NARRATOR -Na scenę wchodzą biedronki.

MOTYL – Witam serdecznie, cóż za spotkanie.

Czyż tu nie pięknie , powiedzcie same.

BIEDRONKI – Chętnie tu z tobą też odpoczniemy ,

Najpierw koniecznie jednak coś zjemy.

Na chorym krzaku mszyce widzimy .

Jedząc je krzaczek wnet wyleczymy.

NARRATOR – zeskoczyły z liścia koniki polne.

KONIKI – My dzisiaj wieczór mamy wolny.

Koncert gramy na wrzosie ,

zaraz o pierwszej rosie .

NARRATOR – Za nim sfrunęła malutka biedronka

i przez łzy coś chrząka.

Przestępując ze stopy na stopę.

BIEDRONKA – Zgubiłam w lesie jedna kropkę.

PIOSENKA „ KROPKI BIEDRONKI”

1. Po zielonych łąkach

Po kwiatowych łąkach .

Z łodyżki na listek ,

wędruje biedronka

Spotkała ślimaka

i małego żuka.

Gdzie idziesz biedronko?

Czego tutaj szukasz?

2. A biedronka płacze.

Łapką łzy ociera .

Pogubiłam w trawie kropki .

Co ja zrobię teraz?

MOTYL – Nie martw się biedronko.

Słonko mocno grzeje.

Wietrzyk lekko wieje .

Wzorki , kropki ma motylek.

Pożyczy ci jedną na chwilę.

NARRATOR- Motylek daje kropkę biedronce.

WIERSZ „ BIEDRONECZKA”

Biedroneczka mała malutkie miała stopki,

czerwoną sukienkę, na niej czarne kropki.

Biedroneczka miła tutaj do nas przyleciała .

Bardzo razem z nami tańczyć , śpiewać chciała.

„PIOSENKA Z OGONKIEM „

1. Wiewiórka, lisek i zając

futrzane ogonki mają.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka .

Nie ma ogonka biedronka.

2. Koguty, bociany i wrony

pierzaste mają ogony .

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka

Nie ma ogonka biedronka.

3. Wieloryb, krokodyl i ryba

z pomocą ogonka pływa

Ref . Tylko biedronka nie ma ogonka

Nie ma ogonka biedronka

WIERSZ „ NA ŁĄCE OWADY”

Na łące owady

pilnie pracują .

Dzielnie zadania

swe wykonują .

Oczyszczają łąkę

ze szkodników wielu.

Nie wolno ich niszczyć

drogi przyjacielu.

Na łące bezpiecznie

wszyscy tu żyjemy .

Niech tak pozostanie ,

bardzo tego chcemy.

Tu świeże powietrze,

nieskażona gleba.

Niczego nam więcej

do życia nie trzeba.

PIOSENKA „ BIEDRONECZKI SĄ W KROPECZKI”

1. Uskarżał się mały muchomor

pod brzózką się tuląc do mamy

dlaczego , choć piękny rzekomo

czerwony kapelusz ma w plamy.

Ref: Biedroneczki są w kropeczki

i to chwalą sobie .

U motylka kropek kilka

służy ku ozdobie .

Drobne cętki, storczyk giętki ,

Liliowe tulipłatki.

I ty grzybku też masz łatki

I śliczny kapelusik.

Niech cię wcale , niech nie smuci

ten drobny , biały żółcik.

2. Marysia błękitne ma oczy

i w bródce dołeczek uroczy.

Lecz w sercu ma smutku po brzegi

bo nosek Marysi jest w piegi.

Ref: Biedroneczki są w kropeczki

i to chwalą sobie.

U motylka kropek kilka

służy ku ozdobie .

Drobne cętki , storczyk giętki ,

liliowe tulipłatki .

Więc na kropki widać moda

i trzeba dojść do wniosku ,

że w tym właśnie jest uroda ,

gdy piegi są na nosku.

ZAKOŃCZENIE.

My dzieci , szczęścia także pragniemy ,

Więc naszą grupę „ Biedroneczki” nazwiemy.

LITERATURA:

1. B. Forma „ Dziecko aktorem „ WSiP Iwanowski Płock 1999r.

2. T. Dziurrzyńska „ Na słoneczne i deszczowe dni” WSiP Warszawa 1998r.

3. R. Zubek „ Rozśpiewane dzieci” PPHU Oficyna Wydawnicza

„ Witek – Druk” Tarnów 2001r.

Płyty CD z piosenkami dla dzieci 5- 6 letnich.


Nie ma jeszcze komentarzySkomentuj artykuł

Przydatne linki



- R E K L A M A -